duiken in de pacific en meer - Reisverslag uit Quito, Ecuador van alexandra visser - WaarBenJij.nu duiken in de pacific en meer - Reisverslag uit Quito, Ecuador van alexandra visser - WaarBenJij.nu

duiken in de pacific en meer

Door: alexandra

Blijf op de hoogte en volg alexandra

29 Mei 2008 | Ecuador, Quito

hee lieve mensen!

Nu de tijd in ecuador begint af te lopen probeer ik zoveelmogelijk van t land te zien in de korte weekenden die overblijven. vandaar het plan vorig weekend hals over kop de vrijdagnacht bus te nemen, om 15 uur later aan de kust in t toeristenparadijsje Montañita aan te komen. Aldaar ongeveer direct t zwembad ingedoken om in vogelvlucht m´n padi openwaterdiver van 8 jaar geleden op te frissen.. daarna met een minibootje naar een minieilandje gevaren om daar twee duiken te maken..

Hield ik van avontuur en levensbedreigende situaties? t lijkt er wel op.. de eerste duik was rustig, mooie visjes, maar niet veel bijzonders. daarna mochten evelien en ik als ervaren duikers zelf een beetje rondzwemmen.. alles onder controle? niet helemaal.. op 2 meter diepte hoor ik plotseling een harde knal en sissend geluid.. ik kan wel ademen, maar ga meteen naar de waterspiegel. wat bnlijkt? m´n zuurstofslang is gebroken!! heb ik weer.. !!! gelukkig dat t niet op 20 meter diepte gebeurde, want dan was er geen lex meer geweest..

Na dit ongelukje duiken we een half uurtje later vol vertrouwen toch nog t water in en maken een geweldige duik! half door grotten heen en mega grote vissen gezien! t schijnt dat je soms zelfs met walvissen kunt zwemmen!

Wat gebeurt er verder in lex leven? klein succesje gister, een forum over conflictbeslechting en het milieu georganiseerd.. ik verantwoordelijk voor de gasten (publiciteit) genoeg mensen getrokken en zelfs een journalist! dat wordt m´n tweede krantenartikel in de ecuadoraanse pers!

dat was weer een korte nieuwsflits van lex, veel liefs en denk aan jullie

• 30 Mei 2008 - 07:18

Lieke:

whaha lol hoezo lex houd van sensatie!! :P
    Congrats met je artikel!!
    Nog heel veel plezier en geniet er nog ff van!!
    Kuskus uit het hoge noorden!

• 30 Mei 2008 - 08:54

Suus:

Hey Lexy,

Supercoole dingen allemaal, wel eng een gebroken O2-slang, maar er weer goed van afgekomen!! Geniet nog even en wanneer kom je precies terug?? Weet je al meer over je masterplannen van volgend jaar?? Ben benieuwd, geniet nog even van Ecuador!!

Liefs

• 30 Mei 2008 - 14:27

Eva:

Lexy!!
    Wat een held ben je toch!! Super leuk al je verhalen. Geniet en een dikke smakkerd, Eva

• 31 Mei 2008 - 16:33

Fleur:

Hey Lexie,

Gelukkig op 2 meter diepte man, wat een schrik!!! Geniet van je laatste weken daar!! liefs

• 01 Juni 2008 - 09:24

Olivier:

Ha Lexie,

Wat mooi allemaal daar. Echt een top stage heb je te pakken.
    Wanneer kom je eigenlijk weer terug?
    Gaan we gezellig een drankje doen.