Lex als vliegenzwam naa Machu Picchu - Reisverslag uit Lima, Peru van alexandra visser - WaarBenJij.nu Lex als vliegenzwam naa Machu Picchu - Reisverslag uit Lima, Peru van alexandra visser - WaarBenJij.nu

Lex als vliegenzwam naa Machu Picchu

Door: alexandra

Blijf op de hoogte en volg alexandra

17 Juli 2008 | Peru, Lima

Lieve lieve kikkers,

Weer een nieuwe vlag op m´n nieuwe minibackpack: Peru!

Na 4 juli m´n stage te hebben beeindigd, bn ik zaterdagochtend Quito uitgeraced. Eerst nog een dag in Guaranda, geboorteplaats van Martín gerelaxt en daarna de bus richting Guayaquil, in t zuiden van Ecuador gepakt.

Daar met vriendinnetje uit Quito, Marike samen de superdeluxe 25uurs bus naar Lima genomen.. t leek wel een bioscoop, voorin op de 2e verdieping echt superuitzicht! maaltijden en alles als in t vliegtuig, zo is 25 uur geen probleem! Wel super anders Peru, de hele kustlijn is woestijn, met af en toe ineens een paar stoffige hutjes, elektriciteitdraden en Riksja´s.. iets wat een stad zou heten. In Lima t broertje van Marike opgehaald. Lima, de 8 miljoen inwoners tellende hoofdstad van Peru, op de fiets ontdekt. Vanafdaar richting Cuzco.

Omdat de reis nogal lang zou worden (30uur) besloten we ergens op de helft te stoppen: Ayacucho.. niet over nagedacht dat snelweg een westers begrip is en je over een stenenhobbelpad in een keer 3 keer zo lang over dezelfde afstand doet.

Ayacucho, de stad met 33 kerken een dag bekeken, toen ben ik ´savonds alleen doorgeraced naar Cuzco. Gebroken daar aangekomen en alternatieve incatrail geregeld.

Met groep van 8+ gids eerste dag 50 km gemountainbiked, daarna 28 km gehiked, 20 km gehiked en de laatste dag om half 5 opgestaan om de 1400 trappen naar Machu Picchu te beklimmen.. Ik zie eruit als een omgekeerde vliegenzwam want daarbij meer dan 300 muggenbulten cadeau gekregen.. zal nooit meer zeggen dat ik niet geprikt wordt!!

Goed, naar boven gerend meer en dus als 1 van de eerste naar binnen.. Doel was: zo snel mogelijk Wayna Picchu op omdat daar maar 200 mensen per keer naar boven mogen (Wayna Picchu is een superstijle berg waarvanaf je een adembenemend uitzicht over de verborgen stad hebt)

Na een tijdje klimmen is t wel erg stil om ons heen, dus voor de zekerheid ff vragen of dit naar Wayna P. leidt..

Bovenaan blijken we aangesloten te zijn bij de originele incatrail en uitgekomen bij de zonnepoort! Gelukkig schijnt dat nog mooier zicht te zijn op de stad en vanafdaar zien we ook de zon opkomen.

Toch teruggerend en nog optijd gkomen voor Wayna Picchu.. Echt supereng, vooral met de kennis dat af en toe toeristen naar beneden donderen, maar geweldig!!! Echt terecht een van de 7 nieuwe wereldwonderen.. Diep onder de indruk!!!

Gister helaas weer terug naar Lima met de bus en zodadelijk weer 20 uur naar het noorden van Peru, waar Martín neertoe zal komen..

Lekker uitrusten aan t strand morgen en daarna weer Ecuador in, Cuenca, Loja en Last but not Least de Jungle!!!

dikke kus,

lex

• 19 Juli 2008 - 22:33

Anne:

Wow Lex, dat zijn nog eens verhalen! Zo cool wat je allemaal meemaakt.
    Liefs vanuit Milaan!

• 20 Juli 2008 - 01:12

Wimke:

Hey Alexandra,

Gek idee dat we ons vandaag allebij in Lima bevonden. Helaas, helaas wisten we het niet van elkaar. Dan maar een keer een borrel in Groningen.
    Geniet!
    gr.Wimke

• 20 Juli 2008 - 08:43

Anne A'dam:

Hee Lief!
    Jaja briljant mooi allemaal he, ben onwijs jaloers dat jij daar nu nog bent!!! herken je Machu Picchu verhaal zo duidelijk!
    Wat zijn nu je plannen? Ben benieuwd, geniet van al het moois!
    XXX

• 21 Juli 2008 - 16:18

Eva:

Wow Lex, wat een reis! Je moet wel echt een super conditie hebben als je terugkomt!!! Ik net lekker drie daagjes naar Kopenhagen geweest, ook vakantiegevoel ;-) Dikke kus!! Eva