Bilbao sprookjesstad - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van alexandra visser - WaarBenJij.nu Bilbao sprookjesstad - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van alexandra visser - WaarBenJij.nu

Bilbao sprookjesstad

Door: alexandra

Blijf op de hoogte en volg alexandra

02 Oktober 2008 | Spanje, Bilbao

Hee lieve allemaal,

Ben weer eens op een andere locatie aangekomen! Dit keer niks nieuws onder de zon, Bilbao is mijn geliefde Erasmus 2005-6 stad!

Het is heerlijk terug te zijn! Wist je dat je bijna verliefd kunt worden op een stad? Ik weet t nu wel, de stad heeft iets magisch voor mij, de rust, schoonheid, de mensen die altijd keuvelend buiten ronlopen, ´smiddags de tijd nemen om lekker ontspannen met een wijntje de lunch te eten en ´s avonds een paar heerlijke pintxootjes in de meest luidruchtige bar die je je kunt voorstellen de dag beeindigen. Terwijl de kiddoos na school de hele tijd tot middernacht buiten rondrennen en echt kind zijn..

Het nieuwe gedeeltje van de stad met z´n waanzinnige architectuur, art-nouveau huizen, gemixt met Guggenheim.

Het middeleeuwse oude centrum, op en top punk in de mix met nationalisme, cultuur, rock, ska Baskische nauwe straatjes waar je sowieso verdwaald, met spaanse balkonnetjes en overal barretjes waar binnen en buiten mensen samendrommen.

om de stad echt te beleven moet je hem voelen, zien en ruiken, dat kan voor jullie niet, behalve met een ticket naar santander (ryanair luchthaven)

Ook studeren doe ik hier! de groep van 23 man bestaat uit ongeveer 15 nationaliteiten, met evenveel verschillende achtergronden. Ik ben een van de jongste. We krijgen voorlopig 5 verschillende vakken:

Management, Geopolitiek, Geneeskunde, Internationaal Recht en Culturele Antropologie en dan allemaal gericht op humanitaire assistentie in crisissituaties.

Het tweede semester ga ik waarschijnlijk naar Louvain la Neuf, is 90 procent zeker.. houd jullie op de hoogte.

Ook martín is nu gesetteld in Madrid, eerst 10 dagen bij mij gehuisd. Super om hem na 5 weken onzekerheid te zien!

Ben begonnen te hockeyen hier.. dacht dat t niveau wel mee zou vallen maar kan ondertussen niet bewegen van de spierpijn! ze spelen nationaal wat betekent dat zo nu en dan een vluchtje, sevilla, valencia of barcelona zal worden betaald door de club voor haar hockeystertjes!

Meer nieuws snel!

dikke muxus

  • 02 Oktober 2008 - 14:23

    Annet:

    Hey Lexy,
    klinkt super, die stad! En je studie ook. Geniet er van!
    x

  • 02 Oktober 2008 - 14:34

    Eva:

    Lexy!!! Zo gaaf om te horen dat je helemaal op je plek bent!! Snel langere bijkletsmail (nu even heel druk). Kus!!

  • 02 Oktober 2008 - 19:12

    Anne (D4):

    Hey Lex,
    Super allemaal! Geniet ervan en succes met je studie! Stoer dat je nationaal niveau hockey speelt daar! xxx

  • 03 Oktober 2008 - 10:51

    Donia:

    Heej lieve Lex,

    wat leuk om iets van je te horen, vond het heel jammer dat ik je niet meer heb gezien voordat je wegging! Toch dus Bilbao en niet Leuven. Hier niets nieuws: heb me ingegraven in het hol dat Groningen heet en ben bezig met mijn scriptie. Wanneer heb jij jouw IO-scriptie trouwens geschreven, of ben je daar nog meebezig? Wel leuk is dat Sander nu een weekje in NL is en dat ik maandag voor twee weken met hem mee naar Barcelona ga. Dus mocht je nog een hockey uitstapje maken naar BCN, let me know. Ook zal ik midden november een weekend in Madrid zijn... zou fantastisch zijn als je dan toevallig bij je loverboy bent en we kunnen meeten!

    Liefs, Donia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

alexandra
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 12725

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 12 Januari 2010

Stage Save the Children Lima Peru

15 September 2008 - 02 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: