met pistool beroofd... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van alexandra visser - WaarBenJij.nu met pistool beroofd... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van alexandra visser - WaarBenJij.nu

met pistool beroofd...

Door: alexandra

Blijf op de hoogte en volg alexandra

07 April 2008 | Ecuador, Quito

hallohallo, geen zorgen ik leef nog, maar ben gister met pistool onder m´n neus beroofd van 30 dollar en m´n telefoon.. gelukkig geen bankpas of paspoort oid op zak.. maar goed de schrik erin en al m´n contacten hier kwijt.. lekker..

T erge is dat ik niet eens zo erg schrok omdat ik al zoveel verhalen van berovingen had gehoord dat ik er eigenlijk mentaal op voorbereid was..
we werden gevolgd door een grijze opel corsa zonder kentekenplaten.. 2 jongens bedreigde ons en namen al onze bezittingen af.. nadat ze weg waren renden we zo hard we konden naar huis. in de buurt hoorden we van alle kanten dezelfde soort verhalen.. mensen beroofd, vastgebonden in huis of beschoten, alles om een paar dollars.. gatverdamme.. en de politie die overal te zien is doet helemaal niks behalve onder 1 hoedje spelen met de dieven in dit bijna meest corrupte land ter wereld.. ook de wachters bij het huis waar t gebeurde stonden erbij te kijken en deden alsof hun neus bloedde...

frustrerend!!!.. en dan voelt het conflictpreventie werk waarmee we eigenlijk tot nu toe alleen de elite bereikten zo nutteloos..

er zijn hier grote veranderingen nodig
mensen die me dus zouden willen bellen.. scheld de dieven uit!!! zeg ze dat ze de toekomst van hun land verpesten en de toekomst van hun eigen kinderen!

ik hoop dat alles tijdelijk is, dat de nieuwe president correa het vertrouwen krijgt wat ie verdient en de medewerking van het leger, de politie en alle ambtenaren..

hoop niet teveel ongerustheid te hebben gezaaid maar wilde graag m´n verhaal kwijt.. (ow en vrolijker is het vorige bericht!)

kukuxumuxu

• 06 April 2008 - 22:54

Radboud:

Hey lexie, jezus schrik me dood met zo'n titel in mn inbox joh! Gaat t wel weer een beetje?

Hoe is het verder daar, zie allemaal exotische foto's, watervalletje hier, strand daar dus volgens mij vermaak je je wel.

Veel plezier iig en koop die pepperspray hé!

X
    Radboud

• 07 April 2008 - 05:57

Broertje:

Damn San. Wat een verhaal zeg. Geen oog dichtgedaan zeker vannacht. Blijkbaar goed gehandeld als het goed af is gelopen. Aangifte doen heeft geen zin, of gaan jullie dat toch doen?

Zoals je reactie ook laat zien, toont dit blijkbaar heel erg hoeveel er daar nog gedaan moet worden! zoals je zei. frustrerend!!!

Groetjes, Stephan

• 07 April 2008 - 06:19

Anne:

Jees, lieve san, wat een enorme enge bende en onwijze eikels! horen zoveel verhalen hier maar nog niets gebeurd... Ecuador, here we come...
    Meis, ik ben er rond de 20e, hang in there!
    xxx

• 07 April 2008 - 08:34

Jil:

Lexie!!Jemig! Wat een frustratie idd..Lastig om dan gemotiveerd te blijven voor dit soort projecten..Rustig aan meis, en kom maar gauw weer HEEL naar huis.. Veel liefs Jil

• 07 April 2008 - 08:55

Joeri:

Zo dan, dat verwacht je ook niet. Wat kut zeg. Misschien toch aangifte doen? Heeft dan wel geen nut, maar voor je eigen gevoel? Maar goed dat je geen bankpas en paspoort op zak had zeg.
    Hopen dat de nieuwe president wat kan, en wellicht kunnen jullie ook andere groepen dan de elite bereiken. Druppel op een gloeiende plaat wellicht, maar toch.

Succes daar en (toch) veel plezier!

• 07 April 2008 - 11:13

Leo:

Laat je je spullen eens een x niet in de ikea liggen of op een station ergens in friesland, gebeurd dit je!!! Jezus, meissie... Hoop dat je niet al te erg bent geschrokken! Zo zie je toch maar weer de voordelen van ons kikkerlandje (al is je/mijn fiets wel gejat, hahaha).. dikke kus

• 07 April 2008 - 11:52

Eva:

Hey lieve Lexy!! Ahhh, wat een verhalen! Wat veiligheid betreft kan je beter in Burkina zitten :-) Druk IQ-testjes aan het oefenen, maar binnenkort weer tijd voor lange bijklets mail (eerst donderdag verhuizen). Hopelijk blijft het bij 1 keer overvallen worden!!!! Boel liefs, Eva

• 07 April 2008 - 13:36

Juuls:

Hee die zus!!
    Waaaahhh, wat een eng bericht, hoe kan je zo nuchter blijven schrijven? best wel bedreigend, want dit is dan na twee maanden de eerste keer dat het gebeurt..hopelijk ook de laatste keer, want ik, jij en niemand anders wil hier verder over nadenken dat dit misschien nog vaker kan gebeuren! Probeer wel goed uit te kijken he....en laat je niet teveel ontmoedigen wat betreft de relevantie van jouw werk. Ten slotte is elke druppel, al is het er 1, een bijdrage. Niet dat je niet realistisch moet zijn, maar eerder realisme EN positivisme combineren. Maar wat ik het belangrijkste vind is dat jij straks weer heel thuis komt en dat ik je een enorme knuffel kan geven, want ik MIS JE!!!! Heb je een adres zodat ik je iets kan sturen?? ZOEEEEN!!

• 08 April 2008 - 23:52

Lex:

Ha Lex,
    Wat onwijs vervelend!! Hoop dat het oplucht dat je ff je verhaal kwijt hebt gekunt!
    Geniet er nog wel van he??!!!
    Liefs Lex

• 14 April 2008 - 08:38

Betty:

Hey, wat eng zeg, wat je is overkomen!! hopelijk krijg je er geen nachtmerries van en durf je nu wel nog normaal over straat. veel succes en plezier daar!
    kus, betty