Semana santa.. op het strand met president Correa - Reisverslag uit Quito, Ecuador van alexandra visser - WaarBenJij.nu Semana santa.. op het strand met president Correa - Reisverslag uit Quito, Ecuador van alexandra visser - WaarBenJij.nu

Semana santa.. op het strand met president Correa

Door: alexandra

Blijf op de hoogte en volg alexandra

04 April 2008 | Ecuador, Quito

Hee leute in nl!

Met vertraging kort berichtje over tripje in m´n minivakantie:

Foto´s :

Semana santa is de goede week in nederland en wordt hier in dit suiperkatholieke land uitbundig gevierd.. dus (bijna) iedereen heeft vakantie. Ik niet, maar heb 2 dagen vrij gevraagd om op vakantie te gaan naar salinas, de zuidkust van Ecuador. Superrelaxte week gehad.. op het strand van de president gelegen.. (of we misschien een klein beetje op wilden schuiven, de president vierde pasen in salinas..) logisch, want we hadden t mooiste plekje van t strand opgezocht..

Zo relaxt langzaam wordt je van tropisch weer dat eigenlijk helemaal niks doen en luieren t allerrelaxt is.. dat is dus precies wat we hebben gedaan..

(ow recepttip: zoek cebiche/ceviche en probeer t! voor zeevruchtenliefhebbers de hemel)

Laatste dag toch eindelijk de ´bruine beer´oftewel buikgriep te pakken gehad.. niet echt ideale omstandigheid om 15 uur in de bobbelbus te zitten, dus genoodzaakt om ook Guayaquil te bezoeken, en vanafdaar de volgende morgen het vliegtuig naar Quito terug te pakken! hoe relaxt dat je hier geen paspoort nodig hebt om binnen t land te vliegen!

Guayaquil is een superstad, in de afgelopen 5 jaar totaal gerenoveerd en nu een bron van grote Quiteño jaloezie. Verschil in bestuur.. in Guayaquil wordt effectief belasting geheven en zowaar in de stad geinvesteerd.

Ik herinner me dat we 10 jaar geleden niet langer dan 2 uur in guayaquil stopten om een pizza te eten in een restaurant dat in de fik vloog. langer blijven in deze gevaarlijke en lelijke stad werd sterk afgeraden!

wat kan er veranderen in tien jaar? Veel!! Guayaquil doet europees aan met z´n brede boulevards, superkleurrijk en mooie historische centrum vol met gezellige barretjes.. als ik de kleus had gehad waar ik zou willen wonen in Ecuador...

Ik zal snel nieuwe foto´s uploaden van deze minivakantie en m´n bergbeklim avontuur (de zwaarste sport die ik ooit heb beoefend!!!)

dikke besos lex