Overstromingen en eeuwige sneeuw - Reisverslag uit Quito, Ecuador van alexandra visser - WaarBenJij.nu Overstromingen en eeuwige sneeuw - Reisverslag uit Quito, Ecuador van alexandra visser - WaarBenJij.nu

Overstromingen en eeuwige sneeuw

Door: alexandra

Blijf op de hoogte en volg alexandra

13 Maart 2008 | Ecuador, Quito

Weer 2 weken voorbij. Nog steeds maak ik elke dag nieuwe bizarre avonturen mee.
Ben inmiddels verhuisd naar de oude stad. Een supermooie romantische buurt, maar veel mensen verklaren me voor gek omdat deze buurt ook heel onveilig schijnt te zijn.. ach, niet om jullie verder ongerust te maken, maar ik heb nog maar van één bewapende beroving gehoord...

Taxi´s zijn dus een must, maar erg prettig voel ik me er nog niet bij. Het idee van het prinsesje dat met de taxi na een avond uitgaan naar huis moet worden gebracht zit er te dik ingesleten.

In Ecuador zijn vele verschillende landschappen te vinden binnen één klein land. Dat maakt Ecuador zo´n aantrekkelijke reisbestemming. Na het mountainbike avontuur in Baños ben ik 2 weken geleden met de trein naar de besneeuwde vulkaan de Cotopaxi gegaan om daar tot 5000 meter hoogte te klimmen. De lucht is daar zo ijl dat je heel langzaam vooruitkomt. De Cotopaxi bevindt zich in een nationaal park.. Voor nederlanders is de leegte, het maanlandschap en de bergen die je daar ziet ongeloofelijk indrukwekkend!

Voor mij geen leven zonder feestjes en dansen en ook dat kan heel goed in Quito. Wel wennen aan de tropische ritmes van de reggeaton, de salsa, cumbia samba etc. maar in de meeste barren wordt dit gelukkig met westerse muziek afgewisseld!

Toch is het raar om in Quito te feesten terwijl aan de andere kant van het land mensen in een noodsituatie verkeren omdat een groot deel van de kust nog steeds overstroomt is. Omdat reizen naar de kust niet echt makkelijk gaat en Evelien en ik tóch wilden helpen hebben we een middag (samen met superschattige bijdehandte schoolkinderen) noodpaketten gevuld voor het rode kruis.

Sorry voor het van de hak op de takspringende verhaal, maar het is moeilijk zoveel verschillende belevenissen aan elkaar te verbinden en dat is eigenlijk maar goed ook!

Dikke kussen vanuit het koude en natte Quito, geen dag zonder regen!

  • 13 Maart 2008 - 21:04

    Marthe:

    Hi! Je maakt volgens mij genoeg mee daar! Leuk!!! Al genoten van een hapje cavia? ;) Wel jammer dat ik geen kopjes koffie meer met je kan zetten! Heel veel plezier en succes daar! xoxo je CB-collega

  • 13 Maart 2008 - 22:33

    Eva:

    Hey lieve Lexy!Klinkt als een geweldig land, wil er graag een keertje kijken!!Super dat je zo hoog geweest bent ook!Ik heb morgen mn laatste werkdagje,verhuizen,stressen,afscheid nemen en dan heerlijk uit eten.Dikke kus!! Eva

  • 14 Maart 2008 - 09:27

    Wencke:

    Hai Lex! Zie ik dat nou goed; heb jij gebungeejumped?? Gewaagd hoor!Het ziet er wel allemaal heel cool uit daar, ik wil er zeker ook een keer heen! Hoe zijn de mensen daar en hoe is het met je Spaans?
    Heel veel plezier en geniet ervan!
    -x-

  • 16 Maart 2008 - 22:55

    Wimke:

    Hey Alexandra!

    Regen is erg vreemd in Lima, dus als je afwisseling wilt ben je meer dan welkom?
    Ik heb mijn pagina ook weer bijgeschreven...slechts 3 A-4tjes :)

    Groetjes
    Wimke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

alexandra
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 12731

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 12 Januari 2010

Stage Save the Children Lima Peru

15 September 2008 - 02 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: