Avontuur: 20 meter vrije val en actieve vulkaan.. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van alexandra visser - WaarBenJij.nu Avontuur: 20 meter vrije val en actieve vulkaan.. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van alexandra visser - WaarBenJij.nu

Avontuur: 20 meter vrije val en actieve vulkaan..

Door: alexandra

Blijf op de hoogte en volg alexandra

25 Februari 2008 | Ecuador, Quito

Lieve mensen in het saaie nederland...

Sorry dat ik jullie zo noem, maar op dit moment is nederland zo saai in vergelijking met mijn Ecuadoraanse avonturen...

Iemand ervan op de hoogte dat in Ecuador de noodsituatie is uitgeroepen vanwege uitzonderlijke regen? Iemand gehoord van de recente vulkaanuitbarstingen in Baños?

Nee? Normaalgesproken hoor je alleen over Ecuador als er óf een bus met nederlanders het ravein in stort, óf als Ecuador meedoet in de Worldcup voetbal. Dus bij deze wat echt nieuws!

Dit weekend met een groepje vrienden naar Baños gegaan. Was al eens in Baños geweest 10 jaar geleden, maar het leek alsof de stad totaal vernieuwd was.. van een rustig plattelandsdorp, waar soms wat toeristen naartoe komen om te genieten van de medicinale zwavelbaden die door de vulkaan de Tungurahua worden verwarmd, is Baños veranderd in een megatoeristische trekpleister. één en al eettentjes, disco´s en reisbureaus!

Een opsomming van de avonturen die we in Baños beleefd hebben:

* geslapen op de hardste bedden die je je kan voorstellen (wat verwacht je voor 3 dollar..)

* gebadderd in zwavelwater

* boven op een Chiva (zo´n typische latinobus) ´s nachts naar de Vulkaan gereden om de lava dichtbij te bekijken.. vele keren het risico gelopen onthoofd te worden door laaghangende electriciteitsdraden

* vervolgens (ook een avontuur) het uitgaansleven beproefd
vroeg in de ochtend mountainbikes gehuurd en (natuurlijk) verdwaald zodat we ongeveer een halve berg voor niks hebben beklommen...

* gefietst naar verschillende watervallen en dus ook naar een brug vanwaar je kan bungyjumpen.. Ik met m´n hoogtevrees ben dus van de brug ´gedoken' (wel ver vooruit springen anders bots je tegen de brug aan...!). 30 meter daaronder stroomde een wilde ondiepe rivier. Wat een, angst, en adrenaline! Verslavend!

* weer verder gecrosst door de modder en de regen naar de duivelswaterval (schijnen duivelsgezichten te zien te zijn.. maar geen spoor gezien)

* op en top smerig, een mix van nat asfalt, modder, zweet, bladeren.. uitgeput terug in Baños gekomen en daar ´s avonds de bus terug naar Quito genomen..

Kan nog maar half geloven dat ik echt de beslissing heb genomen om van de brug te springen!

Wie weet wat volgend weekend op het programma heeft? misschien de 70 meter vrije val? een vulkaanuitbarsting? een jungletocht? Of weer relaxen in andere warmwaterbronnen?

Hoop dat jullie genieten van het saaie nederlandse leven! en zo niet: je weet nu waar je voor avontuur moet zijn!

• 25 Februari 2008 - 23:37

LexR:

Ooooh Lex,
    Wat een gave verhalen!!! Nederland is wel echt heel saai inderdaad...
    Geniet ervan kind!!!!
    Liefs Lex

• 26 Februari 2008 - 00:27

Leo:

Nou zo saai is het op de walburg anders helemaal niet ;)!!! Maar hier kan natuurlijk niemand tegenop, dat weet je!! Geniet ervan meis! dikke smakkerd Leo

• 26 Februari 2008 - 02:47

Donia:

Heej lieve Lex,
    wat onzettend cool dat je bent 'gesprongen'!!! Klinkt allemaal super mooi daar! De foto's doen me aan Peru denken... Hier gaat ook alles goed. Hebben pak sneeuw gehad de afgelopen dagen... vandaag achter bordje NL gezeten bij een ECOSOC vergadering voorgezeten door Jeffrey Sachs! Ook Ad Melkert was aanwezig en nog wat interessante mensen gezien... vermaak me hier wel, maar ben stiekem wel een beetje jaloers op de cultuur waar je in zit!
    dikke kus vanuit het noorden!
    Donia

• 26 Februari 2008 - 22:13

Vief:

Lexie! Zat gister nog met Radje,Mats en Tess in de Pint en Tess en ik voelden ons toch een beetje verlaten door jou en Donia! Missen jullie! Maar denk dat jij dat gevoel iets minder hebt, als ik zo al die avontuurlijke verhalen van je lees.. Jaloers hoor! En vette fotos! Hier gaat alles z'n gangetje. Begonnen met Kernvak Mondialisering&Regulering en vandaag naar Move your World geweest. De TEIMUN stand stond er weer netjes bij haha. Gek om dan allemaal TEIMUN 2007 fotos te zien, die ze als voorbeelden gebruikten. Goede herinneringen. Naja lieffie, veel plezier, geniet ervan en tot mails! xxx Vief

• 28 Februari 2008 - 15:11

Annet:

Jeetje, heb nu pas je website ontdekt. Wat een avonturen! En wat een mooi land. Ik geniet helemaal mee. En wat een lef om van die brug te springen. Ben je trouwens nog van plan thuis te komen of blijf je daar? ;-)
    x

• 02 Maart 2008 - 15:56

Berna:

WOOOOOOOW!!! Wat een spanning en sensatie in Equador :-)
    Dat je echt van een brug gesprongen bent, onwijs cool!
    Hier alles goed, ben donderdag jarig, dus ga lekker feestje vieren.

Kus

• 03 Maart 2008 - 17:12

Fleur:

Zozo lex, wat ontzettend gaaf, bungeejumpen!! Klinkt als een land vol avonturen.
    Geniet er maar lekker van!
    Liefs, Fleur

• 08 Maart 2008 - 14:54

Betty:

Hey, het klinkt echt te gek voor woorden allemaal!! kan niet wachten tot je volgende verhaaltje! xxx betty

• 10 Maart 2008 - 14:39

Anne:

Chica!
    Nog maar 1.5 maandje en dan kom ik je eens even heel mooi opzoeken! en gaan Ka en ik ons in al jouw avonturen storten!!! hier nu nog alles helemaal fantastisch, zijn nog 1 week in chili, dan door naar Bolivia! Maar voor je het weet sta ik bij je op de stoep! Mocht je nog zin hebben wat in mijn laatste 10 dagen zuid amerika tot 6 mei te doen, lijkt dat mij helemaal leuk!
    Hele dikke kus!