Allerheiligen - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van alexandra visser - WaarBenJij.nu Allerheiligen - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van alexandra visser - WaarBenJij.nu

Allerheiligen

Door: alexandra

Blijf op de hoogte en volg alexandra

14 November 2005 | Spanje, Bilbao

Lieve iedereen!
Nieuws uit spanje weer eens:
Korte samenvatting van de afgelopen veel weken
; eind oktober met Sanne naar concert van Melendi geweest. Heel tof, jammer alleen als je (bijna) niks mee kan zingen. Daarna, begin november korte vakantie gehouden, vanwege allerheiligen. Met groepje vrienden (italianen en fransen) auto gehuurd en naar Donosti (st sebastian) Mundaka, Gernika en St Juan de la gaitzelugatxe geweest. (zie foto’s) toen was t nog warm genoeg om in de zee te zwemmen! Nu vriest het hier soms al bijna, andere dagen is het meer dan 20 graden. Niet zo gek dat iedereen hier altijd ziek is! Afgelopen zaterdag voor het eerst een actie van de ETA hier gezien, heel raar, in Casco Viejo bij de metro rende er een groep gemaskerde jongens langs en evenlater stond en een grote papiercontainer in de fik. Ze hadden de wegen voor de politie geblokkeerd door glasbakken in de straat te gooien. De reden voor de actie scheen te zijn dat er een ETA gevangene was vermoord. Raar, want niemand durft er hier eigenlijk over te praten, iedereen kan namelijk banden hebben. Zelfs nu ik deze mail schrijf twijfel ik omdat het zo’n taboe hier is. De naam van de groep wordt eigenlijk nooit uitgesproken.

Donderdag blijft nog steeds de dag van de erasmusfeestjes die nooit gaan vervelen. Afgelopen donderdag eerst met wat vrienden hier in onze piso gegeten. (mevrouw de huiseigenares blijkt wat dover en blinder voor ons bezoek te zijn dan verwacht, in het contract staat namelijk dat we niemand mogen uitnodigen, maar in de praktijk gebeurt dat dus heel vaak.. wel wordt het hier altijd een soort sauna omdat we toch voor de zekerheid alle ramen en deuren dicht doen..) daarna altijd eerst ierse pub, en vervolgens de discotheken. Dit keer 80s en 90s thema. Maar de muziek in de clubs blijft hier altijd heel spaans en commercieel wat wel jammer is. Vervolgens vrijdag verdwaast lessen gevolgd en ’s avonds naar een feestje in een huis in Casco Viejo. Zelfs voor Spanje laat gegeten (12 uur) en weer tot 5 uur gebleven. Elke dag ontmoet ik hier ongeveer nog nieuwe mensen, maar dat is superleuk, wel weet je op een gegeven moment niet meer hoe je je tijd moet verdelen, met welke mensen je wat wilt doen, er zijn gewoon veel te veel aardige mensen hier! Had nederlandse appelcrumble gemaakt om mee te nemen (mam bedankt voor het recept) en dat was een groot succes!
Nu een beetje tijd opvullen tot ik een belletje krijg dat vrienden in een ander huis wakker zijn, heb daar namelijk m’n telefoon laten liggen.. heel handig!
Goed dit was even een selectie van m’n belevenissen hier, hoop ook van jullie weer nieuws van het nederlandse front te krijgen. Hoorde dat sinterklaas al bijna in aantocht is? Dat is wel echt jammer om te moeten missen hier!!
Muxus uit Bilbo!

• 14 November 2005 - 16:22

Leo Nogmaals:

HERT!!! Jij vergeet ook echt ALTIJD alles!! hahaha uniek echt!!

• 17 November 2005 - 21:43

Juuss:

Heen lieve SISTAAAA!! ik ben nogmaals trots op je! Je bent de enige die mijn liefde voor Italia..en het 'flexibel'omgaan met spullen deelt! Appelcrumble conquers tha world! Ik ga over 10 uur naar Italia,...maar in mn hoofd zit ook al de dagen bij jou!Zoveel zin joh! Gaan we snel leuke plannen maken. ZOEN!!!

• 22 November 2005 - 14:29

Ikzelf:

foto´s staan er eindelijk op. dacht dat ik ze er al op had gezet..
    kus san