weer bericht sinds lange tijd.. - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van alexandra visser - WaarBenJij.nu weer bericht sinds lange tijd.. - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van alexandra visser - WaarBenJij.nu

weer bericht sinds lange tijd..

Door: alexandra

Blijf op de hoogte en volg alexandra

17 Oktober 2005 | Spanje, Bilbao

Hee lieve allemaal,
even een kort berichtje weer van mij.. nog 5 minuutjes voordat ik weer college heb. maar ik beloof dat ik snel wat meer zal schrijven.
Gister naar voetbalwedstrijd geweest: Bilbao Athletic tegen Sevilla. superleuk om er zo dicht bij te zitten. jammergenoeg dat het ooit nog best goede team van Bilbao nu echt bizar slecht is geworden en de wedstrijd ook dus ook eindigde in een 1-0 verlies.. volgende keer harder aanmoedigen en alle liedjes leren denk ik!
Zelf ga ik binnenkort ook beginnen met voetbal, haha, we gaan een gemengd 7tal beginnen.. aiai de tijd.. later meer!

Ok daar ben ik weer, net colege latijnsamerika in de actualiteit gehad. wel interessant, een uur lang over het nieuws gebabbeld. De hoofdlijnen worden me wel duidelijk, maar details zijn nog moeilijk te volgen. Het is wel een enorme geruststelling als ik m´n eigen aantekeningen vergelijk met die van andere erasmussers, die meestal bestaan uit drie steekwoorden waar het verhaal over gaat :)
Daarna had ik een introductie van een ´grupo de montaña´ waar ik me voor heb ingeschreven. Lijkt me heel leuk, ze gaan elke zondag een lange wandeling maken in de bergen in de omgeving van Bilbao en eventueel ook een keer skien, langlaufen of schaatsen. Moet er toch even gebruik van maken dat ik nu een half jaar zo dicht bij de pyreneeen zit voordat ik weer terug kom in ons plattelandje!
Nu, terwijl ik dit schrijf heb ik eigenlijk college oosterse religies, maar voor de eerste keer heb ik nu verzuimd... geloof dat het niet zo erg is, hoewel bij de meeste vakken je aanwezigheid en participatie voor een deel van je cijfer geldt. ik verbaas me nog steeds over de manier van lesgeven hier. maar naar verhalen van anderen is de nederlandse manier, met m´n rooster van 8 uur per week de uitzondering en niet andersom! Ook zijn mensen echt verbaasd dat ik tijd heb om zoveel naast m´n studie te werken en andere dingen te doen. In andere landen mag je niet eens werken als je studeert!

Ben afgelopen weekend weer naar een dorpje in de omgeving van Bilbao geweest voor een van de laatste dorpsfeesten van het seizoen. Die dorpsfeesten zijn echt een bizar fenomeen wat je echt niet in nederland zal tegenkomen. De vorige was met optochten met stieren, muziek en bijna iedereen droeg speciale klederdracht. Ook had bijna iedereen speciale soort flessen die je de hele avond in alle bars gratis kon vullen met een soort megamix van alle mogelijke soorten drank. verder sleept iedereen altijd plastic tassen mee met flessen kalimotxo en andere mixjes.
Op dit feest afgelopen zaterdag was er een concert met een aantal baskische bandjes. Wij hadden alleen het laatste optreden nog meegekregen van een ska band die volgens mij biok heette. Echt een ontdekking, de muziek was echt zo tof! jammer dat baskisch echt niet te ontcijferen is alleen...
T feest was om half 5 afgelopen en daarna propte iedereen zich in de euskotrenes terug naar bilbao. Dat was de derde nacht in een week dat ik na 4en thuis was en dat gecombineerd met het steeds wisselende weer hier veroorzaakt echt dat alle erasmussers een soort continue erasmusgriep hebben!
Ik heb ondertussen ook eindelijk schoenen zonder gaten en een paraplu gekocht, die zijn echt onmisbaar hier!
Goed ik ga de volgende keer weer wat foto´s op m´n site zetten, hopelijk heb ik volgende week ook eindelijk internet. T gaat hier allemaal niet zo heel snel...

liefs san

  • 17 Oktober 2005 - 14:04

    Kobra, Fabio, Diego, Paolo:

    Ciao bella!it's so clear the holland language..jaja! the italian translation is that will be great to plan a "cultural exchange" italy-rest of the world for the New Year's Day..isnt it? ;) what do you think about?Take care. A bunch of kisses.

  • 17 Oktober 2005 - 14:49

    Alexandra:

    For the Frappes!
    One time a short resumee for the english speaking!
    I´m having a great time here in Bilbao, but I´m sure you already figgered that out! Here are some insides in what my live looks like. ´Like a erasmus student is obliged to, I´m really going out a lot. like this week on tuesday (because wednesday was a national holiday) thursday (because it´s the big erasmusparty) and saterday (because it´s the best day to go out and because there was a party in a little town close to Bilbao with a concert with basque music. Yesterday went to a soccer match between Atlethic Bilbao and Sevilla, it was really cool to see it from such a short distance, but unfortunately the once so great team of Bilbao lost with 1 against zero. I´m also going to play football myself here with a mixed team of some erasmus. And still influenced by our amazing trip in the mountains this summer I will participate in a mountain group, to walk in the beautiful mountains that surround the city. It´s a pity bu I had to quit the surfcourse because it was to much interferring with my courses in university.

    Still don´t have a digital camera because I lost my wallet here and after more then a month they didnt send me a new bankcard.. so I opened another account but my parents are the only ones that can send me money because I cannot manage my own... soo I don´t have enough money at the time to buy it.. But I guess I will maybe ask my parents a camera as a birthdaypresent
    (Mom and dad... so you´ll know..)
    My spanish here is improving, but the grammar is still really complicated. (in dutch we only have three past tenses and there not really rules how to use them, also we dont have a sujuntivo) But I can have a normal conversation and in general understand the classes as well.
    OK that was the english update so far!
    Kisses!

  • 18 Oktober 2005 - 10:12

    Fleur:

    Ha lexie,
    Wat een ontzettend leuke verhalen heb je!
    Hier in Grun alles ok, nog een week en dan is het festival, het is heel druk nu maar heb er zo veel zin in!
    dikke zoen,

  • 19 Oktober 2005 - 11:20

    Kattie:

    he lieve Lex, nou dat klinkt zeker goed in de oren. Over dat voetballen moet je maar niet inzitten Sevillia is afgelopen jaar kampioen geworden dus!! Maar super gaaf dat je gaat voetballen en klimmen.Kun je het mij ook mooi een beetje leren.Dat meenemen van je eigen drank is echt spaans denk ik, wel goedkoop.Ik ga weer aan de studie en veel plezier daar en goed voor jezelf zorgen.Je wilt natuurlijk niets missen en zeker niet doordat eramus virusje
    liefs en dikke zoen

  • 21 Oktober 2005 - 18:22

    Ik:

    er staan weer een paar geweldige foto´s van m´n belevenissen. (feest in durango, universiteit, voetbal, natuurlijk guggenheim etc.)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

alexandra
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 12952

Voorgaande reizen:

01 September 2009 - 12 Januari 2010

Stage Save the Children Lima Peru

15 September 2008 - 02 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: